۱۳۸٧/۱/۳۱ :: ٥:٢۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

با سرعت پایین ببینید
(پس از ورود به لینک روی عبارت بالا کلیک کنید.)

 



موضوع مطلب : عکس معماری


۱۳۸٧/۱/۳۱ :: ۱۱:۳٩ ‎ق.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا
برجهای دو قلو ی پتروناس را همه ما می شناسیم. آیا می دانستید که طراحی معماری این برجها بر اساس ۲ مربع ساده هندسه اسلامی که ستاره ای ۸ پر را می سازد انجام شده است و بازتاب کننده وحدت در عین کثرت، هماهنگی، پایداری و خرد است؟














 یک عبارت بیاموزیم: The unity within unity= وحدت در عین کثرت

 



موضوع مطلب : معماری امروز


 به نام خدا

فراخوان طراحى پوستر همایش فناورى اطلاعات ، حال ، آینده منتشر شد.
از تمامى طراحان خلاق
علاقه مند به طراحى پوستر دعوت مى شود تا طرح خود را جهت همایش "فناورى اطلاعات ، حال ، آینده"( ITPF2008) که خود بهانه اى است براى نوآورى هاى خلاقانه در زمینه پوستر، ارسال نمایند .شرکت در این رویداد براى تمامى دانشجویان رشته هاى مرتبط با ارتباط تصویرى و همچنین طراحان حرفه اى که علاقه مند به بازتاب تصویرى رسانه پوستر باشند، آزاد است...

عنوان همایش:

فناورى اطلاعات ، حال ، آینده (ITPF2008 )

محور های همایش :

  • آموزش الکترونیکی (E-Learning)
  • تجارت الکترونیکی (E-Commerce)
  • داده کاوی ،انبارهای داده وپردازشهای تحلیلی زنده ( Data Mining ,Data Ware House ,OLAP)
  • سیتسمهای پشتیبانی تصمیم (DSS)
  • امنیت وسیستمهای مطمئن (Security)
  • مسایل اخلاقی در عصر اطلاعات(Ethics)
  • فناوری اطلاعات و توسعه کشور ها (IT & Development)
  • فناوری اطلاعات در آینده(Future of IT)

ضوابط :

· آثار باید در ابعاد 50 در 70 سانتى متر، یا 1417 پیکسل در 1985 پیکسل، با فرمت JPG ، رزولوشن 150 dpi، در مود رنگى RGB و با حجمى کمتر از 5 مگابایت (البته در صورت ارسال با پست الکترونیک) ، فرستاده شوند.

· هیئت ژورى به ترتیب، از بین تمامى طرحها ، ابتدا 5 طرح را انتخاب خواهد کرد و در نهایت، یک طرح به عنوان طرح پایانى برگزیده خواهد شد.
طراح، با ارسال پوستر، تأیید مى کند که اثر فرستاده شده، پیش از این منتشر نشده و توسط / زیر نظر شخص وى طراحى شده است.. پوستر ها کاملا یکسان و بدون هیچ علامت مشخصه و یا نام طراح به نظر هیئت ژورى خواهد رسید. بنا بر این پوستر باید فاقد هر گونه علامت یا امضاء طراح باشد .

مزایا براى طراحان پوستر هاى برگزیده:

· به نفر اول و پوستر برگزیده هدیه اى اهدا خواهد شد.

· آثار5 طرح برتر و برگزیده دریافت شده در روز همایش در یکى از غرفه هاى بخش نمایشگاهى همایش ،همراه با نام طراح اثر به نمایش درمى آیند.

· آثار5 طرح برتر و برگزیده دریافت شده در سى دى و سایت همایش در بخش پوستر هاى برتر ارسالى قرار خواهند گرفت.

· نمونه فایل متنی جهت ذخیره برروی پست الکترونیک آثار شما باید شامل اطلاعات زیر باشد

نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تحصیلات، نشانی دقیق پستی (کد پستی ده رقمی)، تلفن تماس (همراه)، نشانی پست الکترونیکی، وب سایت شخصی(درصورت وجود)، شهرستان، استان

پست الکترونیکى جهت ارسال آثار و ارتباط با ما: ITPF@mshdiau.ac.ir This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it

آخرین مهلت ارسال آثار : 1387/02/05



موضوع مطلب : خلاقیت هنری


۱۳۸٧/۱/۳٠ :: ۱٠:٢۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا
امسال هم سایت آیگاه اقدام به برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی معماری کرده است. برای دیدن جزئیات علاوه بر باکسی که در هنگام ورود می بینید می توانید به این آدرس مراجعه کنید.

 نوشته من درباره این جریان مسابقات وبلاگ نویسی معماری:

ما همواره در حال آزمودن و کسب تجربه ایم. وبلاگ ها و در پی آن وبلاگ نویسی حدود 6 سال است که به طور جدی وارد دنیای مجازی ایران شده اند. تقریبا مقارن با همین زمان بعضی از ما تصمیم گرفتیم که گوشه ای از این دنیای بسیار بزرگ را به نام خود ثبت کنیم و باز بعضی از همین بعضی از ما تصمیم گرفتیم فضای مجازی مان جایی باشد برای عرضه هر آنچه در دنیای واقعی شرایط حضورش نبود؛ آن چیزهایی که مدت ها آرزومندش بودیم و نبود و آن موضوعاتی که در جمع های حقیقی بی ارزش شمرده و با تمسخر یاد می شد و مهمتر از همه، ما در فضای کوچک اما نا محدود مجازیمان فعالیت هایی داشتیم که انجامش در دنیای واقعی مان  بسیار زمان بر و کند وتحت تاثیر قوانین دست و پا گیر روز مره بود. ما در بین آن بعضی ها وبلاگ نویسی هدف دار و آموزشی را برگزیدیم، چرا که به آنچه فرا می گرفتیم علاقمند بودیم؛ کمبودهایش را به خوبی می شناختیم و تعالی آن، پیشرفت خودمان محسوب  می شد. کسی کاری به کارمان نداشت و این قسمت اول ماجرا بود.

 تب وبلاگ نویسی بالا گرفت... اما به همان نسبت به تعداد ما افزوده نشد. خیلی ها در میانه راه بازماندند و خیلی ها بی وقفه با یک حس وظیفه شناسی عجیب که ناشی از عدم وجود جبر بر ادامه کار بود همچنان نوشتند و نوشتند و بعضی دیگر گاه قدم ها را کند کردند و با تردید بر ادامه کار آهسته تر جلو رفتند.

فروردین سال گذشته سایت آیگاه اقدام به بر گزاری اولین مسابقه جهت انتخاب محبوب ترین وبلاگ تخصصی معماری از دیدگاه بازدیدکنندگان کرد. انجام این مسابقه به ما گوشزد کرد که همه دیده می شویم.  حواشی و نتایج آن هر چه بود فهمیدیم که بازدیدکنندگان ثابت و گذری وبلاگ ما را بارها دیده و خوانده اند و این دقت نظر بیشتری را برای ادامه کار طلب می کرد. راحت بگوییم: حالا دیگر خیلی ها کار به کارمان داشتند!



موضوع مطلب : خبر معماری


۱۳۸٧/۱/۳٠ :: ۳:۱٩ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی
به نام خدا
برای دریافت لیست کتاب های هنر که معماری هم در همین طبقه بندی وجود دارد روی آن کلیک کنید:(بعد از دانلود کردن فایل، با نرم افزار winrar آنرا unzip کنید.
کتاب های ارزی
کتاب های ریالی 


موضوع مطلب : کتاب معماری


۱۳۸٧/۱/٢٧ :: ۱٠:٥٢ ‎ق.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا
 یاد این شعر سهراب افتادم: ساده باشیم... چه در باجه یک بانک، چه در زیر درخت...

ایستگاه Solna Centrum در استکهلم

مترو تهران


موضوع مطلب : معماری امروز


۱۳۸٧/۱/٢٥ :: ٥:٠٢ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

 به نام خدا

نوشته من برای پنجمین ضیافت

عقیده دیگران:

فرانسیس دی کی چینگ در کتاب فرم، فضا، نظم عقیده دارد:
«معماری شامل: فضا، سازه، پوشش، تجربه می شود از طریق: حرکت در فضا، زمان، فراهم می شود بوسیله: تکنولوژی، مطابقت میکند با: یک برنامه، منطبق است با محیط خود.»


چینگ می گوید: «فضا همیشه وجود ما را احاطه کرده است. در درون حجم فضا، ما حرکت می کنیم، فرمها و اشیا را می بینیم، صدا ها را می شنویم، نسیم را حس می کنیم و عطر شکوفه های گل را میبوییم.
فضا هم ماده ای مانند چوب یا سنگ است. اما ماهیتاً بی شکل می باشد. شکل بصری کیفیت نوری، ابعاد و مقیاس آن بستگی کامل به حدودش دارد که توسط عناصر تشکیل دهنده فرم تعریف می شود. وقتی فضا توسط عناصر تشکیل دهنده فرم شروع به حبس شدن، محصور شدن، شکل گرفتن و سازماندهی شدن می کند، معماری بوجود می آید.» (رابطه فضا و معماری)

یکی دیگر از معماران عقیده دارد:

«فضا در معماری یک طبقه ای خاص از فضای آزاد است که به طور مجازی توســط معـمار زمانیـکه او به فضای آزاد شــکــل و مقیـاس میـدهد ساختــه می شود. دو بعد اولیه آن، پهنا و طول، عمدتاً تحت تاثیر ضروریات عملی در مفهوم محدود هستند ولی بکار گیری بعد سوم یعنی ارتقاع به ذهن ساکنین فرصت خاصی برای گسترش ابعاد دیگری فرا تر از آن ارائه می کند.کلمات معماران به نظر میرسد مردم را عصبانی می کنند. ما (معمار ها) از ساختن یک فضا صحبت می کنیم (making space) و بقیه اشاره می‌کنند که ما اصلاً نمی توانیم یک فضا بسازیم، فضا از پیش وجود داشته است.
آنچه که ما انجام داده ایم یا سعی می کنیم انجام دهیم، وقتی یک تکه از فضا را از بقیه آن جدا می کنیم، این است که آنرا به عنوان یک دامنه تحت تاثیر ابعاد ادراکی ساکنان آن قابل شناسایی کنیم . شما می توانید فضا را محدود کنید (
to capture space) یا آن را رها کنید (to let space go)، آنرا تعریف کنید یا آن را بسط دهید. فضا مطمئناً یکی از اندک چیز هایی است که شما هرچه آن را توسعه دهید بیشتر از آن خواهید داشت؛ ولی به نظر می رسد این عمل در محدودیت نیز موفق است. شکست در ارائه فضا زمانی بوجود می آید که ما آن را قابل شناسایی نمی سازیم؛ وقتی که ما آنرا به عنوان جزئی از کل متمایز نمی کنیم.
بنابراین ساده است که یفهمیم چرا ما اغلب شکست می خوریم. دلیل اول آن این است که ما فضا را نمی کشیم ولی بجای آن پلانها و مقاطعی که فضا در آن محو شده است را ترسیم می کنیم. پس همیشه یک وسوسه دائمی برای متمرکز شدن روی اشیاء بیشتر از متمرکز شدن روی فضا های معماری است که خلق می شوند. موقعیت های تخته ترسیم جایگزین لذت حقیقی قابل کشف در فضا شده اند و آنرا خنثی کرده اند.»

عقیده شخصی:

می توان فضا را حالت شخص در رویارویی با یک محیط تعریف کرد. برای ایجاد یک حالت در انسان مقدماتی لازم است که همین مقدمات عناصر تعریف کننده فضا هستند. برای مثال: خیلی از کلاسهای درس ما فضای مناسبی برای درس خواندن و فراگیری درس نیستند چرا که خواندن درس و فراگیری آن احتیاج به تمرکز دارد (حالت) و این تمرکز مقدماتی می‌خواهد مانند: سکوت، یا صدای مناسب، نور مناسب، دید مناسب، محل نشستن مناسب و... . این مقدمات اگر به شکل صحیحی در کنار یکدیگر قرار بگیرند فضای مناسب یادگیری درس فراهم می‌شود.
برای توضیح بیشتر مثال دیگری می‌‌زنیم. همه ما کم و بیش شنیدن موسیقی در ماشینمان را تجربه کرده‌ایم. و این تجربه خود از جالبترین تعاریف فضاست.
فرض کنید پشت فرمان اتومبیلتان نشسته‌اید. خیابان شلوغ و پرترافیک است و مردم بدون توجه از لابلای ماشین ها رد می‌شوند. پنجره‌های ماشین را بالا می‌برید (ایجاد مقدمات لازم) ضبط را روشن می‌کنید و به یک موسیقی کلاسیک آرام گوش می‌دهید. بی‌درنگ فضا برای شما تغییر می‌کند. با اینکه خیابان همان خیابان و مرد م همان مردم هستند و شما نیز هیچ تغییری نکرده‌اید اما حالتی که از شنیدن موسیقی در شما ایجاد می‌شود در واقع یک فضای آرام و بدون دغدغه است. در این حالت حتی ممکن است حرکت ماشین ها آرامتر به نظر برسد و چهره‌ها مهربانتر و بشاش‌تر. مردمی که از خیابان می‌گذرند هم دیگر آن مردمی که در حالت قبلی به نظر شما افراد بی توجه قانون گریزی می‌آمدند، نیستند. حال همین تجربه را با یک آهنگ پر هیجان و ریتم تند تجربه کنید. بی‌درنگ حرکت ماشین‌ها سریع‌تر، جنب و جوش بیشتر و مردم نامنظم‌تر به نظر
خواهند آمد.

 


 فضا <---  برداشت فرد <---  ایجاد حالت <--- مجموعه عوامل ایجاد کننده یک حالت


تذکر این مسئله ضروری است که حالتهایی که در ما ایجاد می‌شوند توسط حواس 5 گانه درک می‌شوند و تمام حواس اگر به شکلی موارد متفاوتی را تجربه کرده باشند، آنوقت است که می‌توانیم بگوییم فضا تغییر کرده است.


ایجاد فضا<--- درک حالت <--- تجربه یک حالت <--- دخالت یکی ازحواس 5 گانه

(درک فضاهای متفاوت در روز و شب،‌ در تابستان و زمستان و ... همگی شواهد خوبی برای این ادعا هستند.)
در واقع دیاگرام فوق سلسله مراتب ایجاد فضاست.
پس عناصری مانند سطوح، اجسام، تنها عناصر تعریف کننده فضا نخواهند بود. حتی در معماری. چرا که فضاهای ماندگار آنهایی هستند که تمام حواس ما را به گونه‌ای تحت تاثیر قرار دهند. مکانهای مذهبی خانه‌های قدیمی ایرانی و ... نمونه‌های خوبی از فضاهای ماندگارند.

 



موضوع مطلب : ضیافت معماری


۱۳۸٧/۱/٢٤ :: ۱٢:۱٩ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

 

Je pense qu'il est interessant mais maintenant je suis mécontente et fatiguée!

 

!Il fait suffire pour trouver ca! C’est ca 

نکته: یکی دیگر از مزایای فراگیری زیان خارجه دوم!



موضوع مطلب : روزمره


۱۳۸٧/۱/٢٢ :: ٩:٢٧ ‎ق.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا
احتمالا تمام کسانی که ضیافت های معماری را دنبال می کنند متوجه ایجاد یک سایت جداگانه برای آن شده اند.
در وبلاگ «طرح نوشته» آقای نصیر زرین پناه ( میزبان ضیافت پنجم ) آمده است:
«...ضیافت پنجم، از امروز یعنی پنجمین روز فروردین شروع می‌شود و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. ورود و شرکت در این میهمانی برای همگان آزاد است. از همه دعوت می‌کنم که بنویسند، بیایند و باشند. حضورتان را در کامنت‌دانی اعلام کنید تا به مطالب به ترتیب تاریخ انتشارشان لینک دهم. بعلاوه مشکلات فنی پایگاه موقتی ضیافت‌ها هم به همت محمد منفرد برطرف شده که مجدداً از او برای طراحی و پیگیری این قضیه تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم که پایگاه جدید قابلیت برآورده ساختن نیازهای ما برای آرشیو و بازانتشار لینک‌وار مطالب را داراست. این صفحه را هم اینجا ببینید...»
تا اینجای کار هم نه تنها اشکالی ندارد که قابل تحسین است اما زمانی که به وبلاگ آقای منفرد سری بزنید و لوگوی سایتشان را ببینید متوجه یک نکته اساسی خواهید شد:


لطفا دقت کنید : اولین وبلاگ تخصصی معماری!
حال آنکه آرشیو وبلاگ سابقه ای قبل از دی ۸۴ را نشان نمی دهد و این در حالی است که تنها در وبلاگ شخص من اکثر لینک های آورده شده در قسمت وبلاگ ها دارای سابقه ای بسیار طولانی تر از وبلاگ مطالب معماری آقای منفرد است.
ذکر این نکته را هم لازم می دانم که بیان کنم تا جایی که همه ما می دانیم با سابقه ترین وبلاگ تخصصی معماری، وبلاگ هنر و معماری مهندس یوسفی است.


بحث دیگری نیست فقط: لطفا کمی منصف باشیم!

 



موضوع مطلب : حاشیه معماری


۱۳۸٧/۱/٢۱ :: ۱٢:٠٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا


نمی دانم این کتاب ها را در نمایشگاه امسال می شود پیدا کرد یا نه:

 

۱- The Architecture of happinessتاریخ انتشار ۸ آوریل ۲۰۰۸

نکته: در پاسخ به دوستی که زمان دیگری برای انتشار کتاب ذکر کرده بودند اینجا را کلیک کنید.

The Architecture of Happiness (Vintage)
The Architecture of Happiness (Vintage) by Alain De Botton (Paperback - April 8, 2008)
Buy new: $16.95 $11.53    13 Used & new from $10.37
Get it by Tuesday, April 15 if you order in the next 50 hours and choose one-day shipping.
Eligible for FREE Super Saver Shipping.
4.3 out of 5 stars (31)

2- Thinking architecture

 


 



موضوع مطلب : کتاب معماری


۱۳۸٧/۱/٢٠ :: ٥:٠۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

این کار SERERO Architectes من را یاد قسمتی از پروژه میدان شهدا مشهد انداخت. حال باید کمی(!) به انتظار نشست و نتیجه کار تجیری ها را دید.

 REAMENAGEMENT DES ESPACES PUBLICS DE LA DEFENSE 2::La Défense / Paris 
Competition First Prize Winner, 2007

Design Team: SERERO Architectes / David Serero, Min-Seung Shin, Julie Napoléon, Yoichi Ozawa, Louisa Gouesnard,  Fabrice Zaini.
Lighting Design:  Atelier Vincent Thiesson, Vincent Thiesson, Sara Castagne.
Landscape:  Office of Landscape Morphology, Philippe Coignet, Silvia Zagheno.

 



موضوع مطلب : خلاقیت هنری


۱۳۸٧/۱/٢٠ :: ٤:٢٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا
یکی از فواید فراگرفتن زبان خارجه دوم سرچ به وسیله آن است. آنوقت دیگر نتایج تکراری نخواهید دید. اینجا : کی ورد:parisiennes architectes

Serero Architectes présente son projet pour l'extension de la  Tour Eiffel visant à élargir la surface du dernier étage en y greffant une structure  haute performance en kevlar et permettant de doubler la surface utile de ce niveau.



موضوع مطلب : معماری امروز


۱۳۸٧/۱/٢٠ :: ۱٠:۱۳ ‎ق.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

این ۳ عکس ۳ کلیسا را نشان می دهد...یاد کنفرانس ظاهر و باطن طرح ۷ مان بخیر!



موضوع مطلب : عکس معماری


۱۳۸٧/۱/۱٧ :: ۳:۳٥ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا
این عکس را ۴ فروردین در شاندیز مشهد گرفته ام.

 

 



موضوع مطلب : عکس


۱۳۸٧/۱/۱٦ :: ۸:٠۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

 به نام خدا

جایزه معماری پریتزکر بوسیله موسسه هیات  Hyatt در سال 1979 برای تقدیر از معماران  در قید حیاتی تاسیس شد که کار ساخته شده شان نشانگر تلفیقی از ویژگیهای  استعدادشان، دیدگاه و تعهد آنهاست و سهم بسزایی در زندگی نژاد بشر و محیط اطراف آنها با استفاده از هنر معماری ایفا کرده است.

این جایزه گاهی به عنوان با پرستیژ ترین جایزه معماری و یا نوبل معماری توصیف می شود.نام این جایزه از نام خانواده پریتزکر که در شیکاگو فعالیت های بین الملی تجاری داشتند آمده است. آنها از دیر باز به دلیل حمایت هایشان از فعالیت های آموزشی، رفاه اجتماعی، علمی، پزشکی و فرهنگی شناخته شده بودند. جی.ای پریتزکر که این جایزه را با همسرش سیندی بنیان نهاده بود، بیست و سوم ژانویه 1999 از دنیا رفت و پس از او بزرگ ترین پسرش توماس. جی پریتزکر رئیس موسسه هیات Hyatt  شد. در سال 2004، شیکاگو افتتاح پارک هزاره را جشن گرفت. در این پارک یک غرفه موسیقی توسط فرنک گری از برندگان این جایزه طراحی شده بود که به افتخار موسس این جایزه به اسم او نامگذاری شد  و مراسم پریتزکر سال 2005 در همین غرفه که به نام جی پریتزکر نام گذاری شده بود برگزار گردید.توماس پریتزکر می گوید:« به عنوان یک فرد اهل شیکاگو، اصلا عجیب نیست که خانواده ما در مورد معماری اطلاعات  بسیاری داشتند، چرا که آنها در شهر تولد آسمانخراش ها زندگی می کردند ، شهری پر از بناهایی که بوسیله مفاخر معماری چون لوئی سولیوان، فرنک لوید رایت، میس وندر روهه و بسیاری دیگر طراحی شده است... مادر و پدر من معتقد بودند که یک جایزه پر معنا نه تنها آگاهی اجتماعی بیشتر در مورد بناها را نوید خواهد داد و بر خواهد انگیخت بلکه خلاقیت بیشتری در حرفه معماری به وجود خواهد آورد.»بسیاری از روش ها و جوایز جایزه پریتزکر بعد از جایزه نوبل شکل گرفتند. برندگان جایزه معماری پریتزکر مبلغ اهدایی 100 هزار دلار و یک مدرک دریافت می کنند. از سال 1987 یک مدال برنز نیز به این جوایز اضافه شده  و قبل از این سال مجسمه مخصوص هنری مور که مجسمه ای با تولید محدود بود به هر برنده اهدا می شد.نامزدهای این جایزه محدود به ملیتی خاص نیستند؛ از مسئولان حکومتی، نویسندگان، منتقدان، معماران آکادمیک، معماران تجربی، جوامع یا صنعتگران معماری، در واقع هر کسی که دغدغه ای در رشد معماری بهتر داشته باشد. این جایزه بدون توجه به ملیت، نژاد، اعتقادات یا ایدئولوژی اهدا می شود.مراسم به شکل سالانه و نزدیک به نوامبر برگزار می شود. معمولا حدود 500 نامزد از 47 کشور وجود دارند. گزینش نهایی توسط  یک هیات ژوری بین المللی با تعمق کامل و انتخاب به شکل محرمانه انجام می پذیرد.

در جدول زیر اسامی کسانی را که تا به حال مفتخر به دریافت این جایزه شده اند آمده است:( به این لیست اسم نوول فرانسوی را  برای سال ۲۰۰۸ نیز اضافه کنید)

PRITZKER ARCHITECTURE PRIZE

Year 

Winner 

Country 

1979 

Philip Johnson 

U.S. 

1980 

Luis Barragan 

Mexico 

1981 

James Stirling 

Great Britain 

1982 

Kevin Roche 

U.S. 

1983 

I. M. Pei 

U.S. 

1984 

Richard Meier 

U.S. 

1985 

Hans Hollein 

Austria 

1986 

Gottfried Boehm 

Germany 

1987 

Kenzo Tange 

Japan 

1988 

Gordon BunshaftOscar Niemeyer 

U.S.Brazil 

1989 

Frank O. Gehry 

U.S. 

1990 

Aldo Rossi 

Italy 

1991 

Robert Venturi 

U.S. 

1992 

Alvaro Siza 

Portugal 

1993 

Fumihiko Maki 

Japan 

1994 

Christian de Portzamparc 

France 

1995 

Tadao Ando 

Japan 

1996 

Rafael Moneo 

Spain 

1997 

Sverre Fehn 

Norway 

1998 

Renzo Piano 

Italy 

1999 

Sir Norman Foster 

Great Britain 

2000 

Rem Koolhaas 

Netherlands 

2001 

Jacques HerzogPierre de Meuron 

Switzerland 

2002 

Glenn Murcutt 

Australia 

2003 

Jørn Utzon 

Denmark 

2004 

Zaha Hadid 

Great Britain (Iraqi-born) 

2005 

Thom Mayne 

U.S. 

2006 

Paulo Mendes da Rocha 

Brazil 



موضوع مطلب : معماری امروز


۱۳۸٧/۱/۱٦ :: ۱٢:۳٢ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

به زودی از پریتزکر امسال...

معمار خوش شانس سال: ژان نوول



موضوع مطلب : خبر معماری


درباره وبلاگ
نینا شاهرخی

آرشيو وبلاگ
RSS Feed
قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ