۱۳۸٩/۱٢/٢٩ :: ۳:٤۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

ناگزیریم از بهار...بهارتان جاویدان...

 



موضوع مطلب : روزمره


۱۳۸٩/۱٢/۱٩ :: ٧:۳٤ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

این مبلمان شهری را کیم هیون جو کره ای  از استودیو UUN طراحی کرده است. این صندلی ها از یک بلوک گرانیت و  یک ال ای دی برای روشنایی در شب تشکیل شده اند. یک مبلمان شهری جمع و جور، کاربردی و مینی مال.

 

 

 



موضوع مطلب : مبلمان شهری


۱۳۸٩/۱٢/۱٦ :: ٩:۱۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

"لینک" نام یک سیستم روشنایی مدولار است که رامون استیو، معمار اسپانیایی برای شرکت ویبیا طراحی کرده است. این مجموعه از چند المان با سطح های موازی با هم تشکیل شده که روی سقف ثابت شده اند. این مدول ها که به رنگ سفید مات یا خاکستری تیره هستند، و با پخش کننده هایی از جنس پلی کربنات مجهز شده اند، 4 اندازه مختلف و ارتفاع های متفاوتی دارند. این قطعات با داشتن این ویژگی که می توانند به یکدیگر متصل شوند و شدت نورشان تنظیم شود، این قابلیت را دارند که ترکیبی از حجم های پیچیده و مجسمه مانند بر روی سقف ایجاد کنند.

 

 



موضوع مطلب : معماری داخلی


۱۳۸٩/۱٢/۱٥ :: ۸:٠٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

امروز در حالیکه دیکشنری قبق! Robert پیش رویم باز بود یک آن یاد واژه راندو افتادم. با چند دیکته ای که حدس می زدم باشد کاوش کردم و نتیجه این بود:

 

 
  C'est un prêté* pour un rendu.
 () Exécution restituant fidèlement l'impression donnée par la réalité. Le rendu des draperies.
 () Marchandise rendue par un client à un commerçant.
  Réalisation graphique d'un projet d'architecture, de décoration ou de publicité. Un rendu d'architecture.
بخشی که به کار ما مربوط می شود همین مورد چهارم است که تعریف آن می شود: اجرای گرافیکی یک پروژه معماری، دکوراسیون یا تبلیغاتی.
ریشه واژه، فعل Rendre (قاندر) در زبان فرانسه است که از زبان لاتین در اواخر قرن 5 وارد فرانسه شده است و مفاهیم بسیار زیاد و گاهی متفاوت دارد. مانند:
پس دادن، دادن، بالا آوردن(!)، محصول دادن، ترجمه کردن، بیان کردن، تحویل دادن و ...

 



موضوع مطلب : روزمره


۱۳۸٩/۱٢/۱٤ :: ۱:٤۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

 

کریستین پُتژیِسِر (Christian Pottgiesser) از دفتر معماری آرشیتکتور پُسیبل (Architectures Possibles) برای یک خانواده و 4 فرزندش در ایولین (Yveline) این خانه مینی مال و در عین حال صمیمانه را طراحی کرده است.

 در امتداد نارنجستان قدیمی کاخی مربوط به قرن 18 میلادی، 5 برج کوچک بتنی بر روی یک زمینه اصلی قد علم کرده اند. یکی برای والدین و برای هر کدام از فرزندان نیز یک برج. هر کدام از این برجها شامل یک ورودی، یک فضای تعویض لباس (Dressing) در همکف، یک سرویس بهداشتی و حمام در طبقه اول و بالاخره یک اتاق می شوند. مزیتی که برج والدین نسبت به فرزندان دارد داشتن تراس است. در داخل بنا دیوارها خمیده شده اند و کف ها و سقف های بتنی با شیب های ملایمی تعریف می شوند.

 

 



موضوع مطلب : معماری امروز


۱۳۸٩/۱٢/۱۳ :: ۸:۱۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

perforation

 

 

Pronunciation:/ˌpəːfəˈreɪʃn/

noun

  • a hole made by boring or piercing:the perforations allow water to enter the well
  • a small hole or row of small holes punched in a sheet of paper, e.g. of postage stamps, so that a part can be torn off easily.
  • [mass nounthe action or state of perforating or being perforated:there was evidence of intestinal perforation

    Origin:

    late Middle English: from medieval Latin perforatio(n-), from the verb perforare




 



موضوع مطلب : واژه آموزی


۱۳۸٩/۱٢/۱۳ :: ٦:٥٥ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

موزه برندهورست بین سالهای 2005 تا 2008 در مونیخ ساخته شده است و بنایی 2 طبقه و مکعب مستطیلی است. نکته قابل توجه این بنا نمای جالب آن است. نمای این موزه مانند یک نقاشی انتزاعی به نظر می رسد و توجه مخاطبان را به  این سمت که با یک بنای هنری روبرو هستند جلب می کند.

نما در این بنا از چند لایه با کاربردهای مختلف تشکیل شده که به نظرم در عین سادگی بسیار خلاقانه آمد. روی سازه اصلی و ایزولاسیون لایه ای از ورق فلزی تا شده با روزنه های ریز قرار دارد و روی آن 36000 میله باریک سرامیکی به صورت عمودی نصب شده اند. این میله ها در 23 رنگ براق که در 3 دسته از نظر سایه و تونالیته رنگی قرار می گیرند، اجرا شده اند و از نظر بصری این حس را در مخاطب تقویت می کند که این بنا از 3 حجم جداگانه متصل به هم تشکیل شده است. زمانیکه مخاطب در اطراف بنا قدم می زند اینطور به نظر می رسد که سطح نما در حال تغییر است. به دلیل وجود این میله های رنگی سرامیکی نما از هر زاویه یک جور دیده می شود: اگر از فاصله ای دور به آن نگاه کنیم رنگ میله ها با هم ترکیب می شود و یک سایه خنثی از ترکیبشان حاصل می شود؛ اگر از کنج به آن نگاه کنیم، میله های رنگی یک سطح صاف و هموار را تشکیل می دهند و اگر موازی با نما بایستیم و به آن نگاه کنیم پس زمینه افقی تاکید شده و به چشم می آید و تصویر غالب دید ما خواهد شد و اگر از نزدیک به نما بنگریم، هر کدام از این زمینه ها به رنگهای سازنده شان تجزیه می شوند.

 



موضوع مطلب : معماری موزه / خلاقیت هنری


درباره وبلاگ
نینا شاهرخی

آرشيو وبلاگ
RSS Feed
قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ