شنبه ٢۱ خرداد ۱۳۸٤ :: ۱٢:٠٩ ‎ب.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

هر چند ممکن است اين مطلب در ابتدا به معماری بی ارتباط به نظر برسد اما سعی خواهم کرد در مطالب آينده ربط آن را به معماری توضيح دهم. تا  آن زمان:

برخي شيوه هاي شناخت  با رسانه هاي همگاني گسترش مي يابند و تقويت مي شوند، مشروعيت عظيمي به دست مي آورند و به شيوههاي راضي كننده و غالبا جذاب در ميان خيل انبوهي از پيام گيران پراكنده مي شوند. تلويزيون اين كار را با پخش روزمره برنامه هاي سرگرم كننده، اخبار و آگهي هاي بازرگاني انجام مي دهد. شايد اين رسانه آشكارترين ناقل شيوه هاي شناخت چيره باشد اما تمام رسانه هاي همگاني، از جمله اشكال كمتر مشخص آن مانند تمبرهاي پستي، جعبه آينه مغازه ها، برچسب سپرهاي خودرو، پيراهن هاي آستين كوتاه تبليغاتي، حتي موزه ها و صورت هاي غذا در غذاخوريها پيامهايي در بر دارند كه در خدمت منافع گروههاي ويژه_ و نه ديگران_ هستند. براي نمونه، آموزه هاي عقيدتي ارائه شده در برچسب هاي معروف خودروهاي امريكايي را مي توان در قالب چنين جملاتي به وضوح ديد:

تبليغات

 

كسي كه با بيشترين تعداد اسباب بازي بميرد، برنده است!

بدهكارم، بدهكارم پس سريع مي روم سر كارم!

خودروي ديگر من پورشه است!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



موضوع مطلب :


درباره وبلاگ
نینا شاهرخی

آرشيو وبلاگ
RSS Feed
قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ