چهارشنبه ۱٧ فروردین ۱۳٩٠ :: ۱٠:٥٢ ‎ق.ظ ::  نويسنده : نینا شاهرخی

به نام خدا

در این یادداشت روش درست کردن چند متریال بسیار ساده اما کاربردی V Ray در مکس را توضیح خواهم داد.

متریال کرومیوم: Chromium Material

این متریال یک متریال استاندارد وی ری با رنگ خاکستری روشن در رفلکشن است :

Refl Gloss: 0.71

Subdiv: 12

IOR: 2.97

BRDF: Ward

 

متریال شیشه: Glass material

رنگ دیفیوز برای این متریال سیاه است و مپ ریفلکشن یک فال آف استاندارد با تایپ فرنسل است:

Refl Goss: 0.98

IOR: 1.517

affect shadows: Active

affect alpha: Active

Fog Color: white

 

متریال نور: Light material

یک متریال نور وی ری ساده با رنگ گرمی مانند نارنجی و مالتی پلای 6

متریال اچ دی آر آی: HDRI material

از این متریال برای ایجاد یک بازتاب مجازی بر روی سطوح صیقلی استفاده می کنیم. کافیست یک متریال اچ دی آر آی ایجاد کنید و فایل اچ دی آر آی خود را مشخص کنید:

Overall multi: 3.0

Vertical rotation: 75 deg

بعد از ساختن این متریال آن را در قسمت setting رندر وی ری به قسمت رفکلکشن بخش Enviorment نسبت می دهیم.

متریال سیلور: Silver material

متریال سیلور بسیاز شبیه به کرومیوم است اما رنگ رفلکت آن روشن تر از کرومیوم است و رنگ دیفیوز آن تقریبا سیاه است:

Refl gloss: 0.95

IOR: 0.18

BRDF: Ward

تنظیمات رندر برای این تمرین:

برای دیوارها متریال دیوار آجری فرسوده و برای کف، کف بتنی انتخاب شده است.

نورهایی که در این تمرین استفاده شده نور های وی ری است که یکی با مالتی پلای 5 و رنگ سرد آبی و Subdiv 25 است که به شکل مایل نسبت به گوی ها قرار داده شده و نور دیگر وی ری با مالتی پلای 2 و رنگ گرم زرد- نارنجی و Subdiv 28 است و موازی با یکی از دیوار ها به طوری که تابش آن به سمت گوی ها باشد قرار داده شده است.



موضوع مطلب : نرم افزار معماری


درباره وبلاگ
نینا شاهرخی

آرشيو وبلاگ
RSS Feed
قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ